باگ زون وب سایت WitBlack,
دفاع از جهانی امن تر…

سبد خرید
0

آیا سایت وردپرسی امن است؟

بله چون کد منبع آن را قابل مشاهده هست و از قبل باگ های امنیتی آن کشف و برطرف شده اند به همین خاطر همه دنیا کد های وردپرس را به صورت امن در دسترس خواهند داشت. اما اگر شما یک سایت را خودتان برنامه نویسی کنید. کد های برنامه نویسی شما در دسترس هکر نیست اما میتواند به سادگی آن را حدس بزند و به سایت شما نفوذ کند و این احتمال اصلا بعید نیست. صرفا نیاز است تا یک هکر بخواهد به سایت شما نفوذ کند. او حتما این کار را انجام خواهد داد. اما در سایت وردپرسی هکر دسترسی به کد های برنامه نویسی سایت دارد اما از قبل متخصصین امنیت بر روی این کد ها کار و تحقیق انجام داده اند و ایرادات و مشکلات امنیتی موجود در کد را برطرف کرده اند.

همچنین وردپرس به صورت پیش فرض دارای برخی مشکلات امنیتی است. اما افزونه های گوناگونی وجود دارند که با نصب آنها میتوان یک وب سایت وردپرسی را به صورت تقریبا 100% امن داشته باشید که کار را برای هکر ها بسیار دشوار می کند و سایت شما را امن نگه میدارد.

در صورتی که وب سایت خود را به یک تیم متخصص امنیت بسپارید و یا از وردپرسی که توسط یک تیم امنیتی با استفاده از روش های مختلف امن سازی شده است استفاده کنید در این صورت در سطح امنیت وب سایت شما فرقی نمیکند.

 

نتیجه گیری و خلاصه مطلب:

امن سازی یک وب سایت کاری بسیار سخت و تخصصی است. شما نمیتوانید با نصب یک وردپرس یا حتی در نقطه مقابل آن برنامه نویسی یک وب سایت ادعا کنید که یک سرویس امن دارید. هکر در صورتی که بخواهد به شما نفوذ کند و شما دارای یک تیم امنیتی نباشید حتما این کار را خواهد کرد.

witblack وب‌سایت
فعال در زمینه هک و امنیت, اکسپلویت نویس, کارشناس امنیت سایبری و زیر ساخت, فعال در زمینه دواپس و اجرا سیستم های عملیاتی و امن سازی

نظرات بسته شده است.